Werkwijze & Lidmaatschap

Je bent hier:

Onze werkwijze & het lidmaatschap

Uitvaartvereniging Hardenberg en omstreken verzorgt, in samenwerking met Integer Uitvaartzorg, begrafenissen en crematies voor haar leden. Gezamenlijk zorgen wij voor een waardig en respectvol afscheid en wij proberen daarbij om de kosten zo laag mogelijk te houden. Elk lid van de vereniging krijgt bij overlijden een ledenkorting, een vast bedrag, uitgekeerd en nabestaanden kunnen tegen kostprijs gebruik maken van onze diensten. Uiteraard staan de wensen van de overledene en nabestaanden hierbij centraal.

Wilt u, net als ruim 5.400 anderen, lid worden? Meld u dan eenvoudig aan! Of wilt u meer weten over de vereniging of het lidmaatschap? Neem dan contact met ons op.

Ledenkorting voor onze leden

Elk lid krijgt bij overlijden een vast bedrag uitgekeerd. Dit bedrag wordt verrekend met de te maken kosten. De vereniging betaalt eerst de kosten aan de dienstverleners en leveranciers. De kosten minus de ledenkorting worden vervolgens in rekening gebracht. Lid zijn is daarom voor iedereen interessant, ook als u al een verzekering heeft.

Actuele bedragen over de ledenkorting zijn te vinden in het Huishoudelijk Reglement

Wij hebben geen winstoogmerk

Onze uitvaartvereniging beschikt over een heel aantal eigen middelen. Denk hierbij aan: een rouwauto, chauffeurs, koelinstallaties, kisten en dragers. Deze middelen kunnen tegen kostprijs worden gebruikt door onze leden, de kosten hiervan liggen daardoor lager dan elders. Omdat de vereniging, in tegenstelling tot commerciële uitvaartbedrijven, geen winstoogmerk heeft, kunnen de kosten laag blijven zonder daarbij op kwaliteit in te leveren.

Bijzondere uitvaartwensen

Heeft u bijzondere wensen? Zowel de vereniging als de uitvaartleider kunnen u helpen en met u meedenken wanneer u het graag net even anders wilt. U bepaalt hoe u de uitvaart wenst!

Uitvaartvereniging Hardenberg en omstreken heeft een overeenkomst met Integer Uitvaartzorg, met wie we, tegen een gereduceerd tarief, samenwerken. Dit betekent voor onze leden dat ook diensten en benodigdheden zoals rouwkaarten, de koffietafel en het gebruik van het rouwcentrum tegen een aantrekkelijk bedrag kunnen worden geleverd.

Wilt u zelf uw uitvaartleider kiezen? Uiteraard is dit mogelijk. U krijgt dan 70% uitgekeerd van de ledenkorting in plaats van het volledige bedrag.

Is er sprake van een bijverzekering?

Is er sprake van een bijverzekering? Dan kan onze uitvaartpartner Integer Uitvaartzorg ervoor zorgen dat de uitkering wordt aangevraagd en wordt verrekend met de totale kosten. De uitvaartkosten zijn de afgelopen jaren flink gestegen. Afhankelijk van uw financiële situatie kan het verstandig zijn om naast het lidmaatschap een uitvaartverzekering af te sluiten. Wilt u hierover meer informatie? Wij brengen u graag in contact met een mogelijke verzekeraar, neem hiervoor gerust contact met ons op.

De financiële afhandeling

Na een overlijden moet er in korte tijd veel geregeld worden. De hele financiële afhandeling kunt u over laten aan onze deskundige vrijwilligers. Zij zorgen voor de financiële afwikkeling van de uitvaart. Ook kunnen zij u informeren over de tijd na de uitvaart. Onze vrijwilligers zijn op de hoogte van de laatste regelgeving en voorzieningen en denken graag met u mee.